De voordelen van zoekmachine adverteren

Veel ondernemers zijn een beetje huiverig voor adverteren op Google, want je weet van tevoren natuurlijk nooit wat het je precies gaat opleveren. Zonde, want advertenties kosten geld, maar ze kunnen je bedrijf ok in korte tijd flink doen groeien! Zoekmachine adverteren heeft als je het slim aanpakt veel voordelen, welke in dit blogje voor je op een rijtje staan. Ben je daarna enthousiast geraakt? Via de volgende link kun je een informatief gesprek aanvragen bij een Google Ads specialist: https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/.

Bereik een zeer specifieke doelgroep

Waar je met jouw website in de organische (onbetaalde) zoekresultaten weinig invloed hebt op bij wie je website getoond wordt, heb je dat bij zoekmachine adverteren wel. Daar kun je namelijk heel precies aangeven hoe je wilt dat jouw doelgroep eruit ziet. Wil je dat de advertentie getoond wordt op mobiel, computer of tablet? Waar woont deze doelgroep precies? En wat zijn hun interesses? Je hebt heel veel controle over aan wie jouw advertentie wordt getoond, waardoor je niet alleen meer, maar ook veel relevantere bezoekers naar je website trekt. Dit lukt overigens alleen als je een hoge Click Through Rate hebt. Met de hulp van een online marketing expert van Doublesmart krijg je dat voor elkaar!

Maak een vliegende start met je bedrijf

Wil jouw bedrijf niet echt van de grond komen? Heb je alles al geprobeerd om meer mensen te bereiken, maar heeft het te weinig effect? Ook dan is het slim om Google Ads in te zetten. Het mooie daaraan is namelijk dat je al vanaf dag één resultaten ziet. Op het moment dat jouw advertentie online staat wordt hij meteen aan de gekozen doelgroep (die de juiste zoektermen intypen) getoond. Jouw bezoekersaantallen schieten dus direct omhoog, waardoor je meer klanten kunt verwachten. Als je dat enkel via SEO had gedaan was dat nooit zo snel gelukt. Bij SEO (zoekmachine optimalisatie) duurt het namelijk even voordat je hoger zal eindigen, en je staat nooit helemaal bovenaan. Daar staan namelijk de advertenties. Als jij bereid bent wat marketingbudget beschikbaar te stellen om Google advertenties mee op te zetten sta je dus boven de organische zoekresultaten. En dan is de kans dat een gebruiker op jouw link klikt natuurlijk vele malen groter!

Krijg inzicht in je doelgroep

Het fijne aan Google advertenties is dat je ze heel precies kunt monitoren. Je kunt in je eigen portal exact zien hoe vaak mensen op een bepaalde link hebben geklikt, en welke zoekterm ze hebben gebruikt toen ze besloten op jouw link te klikken. Zo krijg je na verloop van tijd inzicht in welke zoektermen goed passen bij mensen die daadwerkelijk interesse hebben. Daarna kun je deze ook op pagina’s waar je niet mee adverteert toepassen, en zo tevens hoger staan in de organische zoekresultaten. Meten is weten, zeker als je de experts van Doublesmart inschakelt. Zij analyseren de resultaten namelijk dusdanig dat ze jouw advertenties constant verbeteren, en zo de hoogst mogelijke Click Through Rate behalen. Iets voor jou, Google Ads?